Jak začít s tvorbou webu?

zdolávání tvorby webových stránek Vytvořit kvalitní webové stránky je hromada práce. Když začínáte, je to jako stát na úpatí vysoké hory, kterou se chystáte zdolat. V terénu ale většinou máte vyznačenou cestu, kudy se vydat. U tvorby webových stránek tomu tak není. Tvorba webu je, až na pár základních pravidel, dobrodružství, ve kterém nejlépe funguje zkušenost a intuice. V tomto článku se s vámi o ně podělíme a společně zdoláme vrchol.

1. Stanovte si cíl

Zamyslete se nad tím, proč vůbec chcete vytvořit webové stránky. Proč by měly někoho zajímat? Jaký cíl sledujete?

2. Návštěvník je pro vás nejdůležitější

Jaké návštěvníky očekáváte? A odpověď „kohokoliv“ rozhodně vynecháme. Když se na nikoho nezaměříte, nikoho nakonec pořádně ani neoslovíte. Vždy si můžete najít větší či menší cílovou skupinu, na kterou byste se chtěli zaměřit.

3. Co chcete od zákazníka

Co byste si přáli, aby zákazník na vaší webové stránce dělal? Chcete, aby se zaregistroval nebo nakoupil? Popřemýšlejte, jak mu tuto činnost co nejvíce usnadnit. Jak by měla stránka vypadat, co by mu mělo pomoct v rozhodování, kde najde potřebné informace?

4. Klíčová slova

Dalším důležitým krokem jsou klíčová slova. To jsou fráze, které definují téma vašeho webu. Popřemýšlejte, jak nad vašimi službami nebo produkty uvažují vaši zákazníci. Podle toho pište nadpisy a uvádějte užitečné informace již při tvorbě webových stránek. Předejdete tak tomu, že za půl roku budete muset webové stránky předělávat, protože je Seznam nebo Google nechce zobrazovat. Správnou a časnou volbou klíčových slov si ušetříte spoustu práce.

5. Konkurence

Víte, kdo patří k vaší konkurenci? Jaké má webové stránky, případně je ještě nemá? Informujte se! Najděte si konkurenci a sledujte ji. Bude vám sloužit jako inspirace, ale i odstrašující případ. Můžete se toho od ní hodně naučit. Nikdy ovšem nekopírujte, udržte si svoji jedinečnost.

6. Jak bude web vypadat?

Nyní už přistoupíme k nejdůležitějšímu úseku. Naplánujte si rozčlenění webu a jeho vzhled. Dejte dohromady veškeré informace, které jste získali z předcházejících bodů a rozvrhněte si strukturu webu ještě před vytvořením. Jaké položky bude mít menu? Kam umístíte registrační formulář? Podle cílové skupiny vyberte také grafiku.

Hotovo?

Tvorba webových stránek pro každéhoZkuste teď otestovat webové stránky na své manželce, synovi, kamarádce či náhodném zákazníkovi. Zeptejte se jich, jak se jim na stránkách líbí, a hlavně, co se jim nelíbí. Např. zda dokázali bez problémů najít kontaktní informace a kde by je na webu hledali, jak se jim líbí způsob, jakým komunikujete s návštěvníkem www stránky nebo jestli jim zvolená barva písma není nepříjemná. Můžeme vám zaručit, že se dozvíte velmi zajímavé věci!

Právě jste zdolali první z mnoha vrcholů. Pečujte o své webové stránky, udržujte je aktuální a sledujte jejich návštěvnost, má to smysl.

Více informací o tomto tématu naleznete např. v elektronickém časopise Interval.cz v sérii článků Marka Prokopa Strategie pro firemní web.

Náš tip na závěr:

Dokážeme si představit, jak obtížné může být pro člověka vytvářet obsah webových stránek bez předchozích zkušeností. Proto můžete ve Webnode najít také firemní webové prezentace. Jsou  připraveny nejen po vizuální, ale především po obsahové stránce přesně na míru více než 100 oborům lidské činnosti. Každý navíc až v 15 barevných variantách. Najdete mezi nimi i váš obor?