SEO tipy 2 – klíčová slova na druhou

V prvním díle naši SEO tipů jste se dozvěděli, jak pro svůj web vybrat hlavní klíčová slova. Nyní již máte hotový základní seznam a ten je teď potřeba rozšířit a doplnit. Čtěte dál a dozvíte se, jak při tvorbě webových stránek využít co největší množství relevantních klíčových slov.

I. Optimalizujte na slovní spojení

Dávno pryč jsou časy, kdy lidé zadávali do vyhledávače pouze jedno slovo. Uživatelé Internetu již vědí, že čím víc slov použijí, tím relevantnější webové stránky jim vyhledávač nabídne. Agentura OneStat.com, uznávaný specialista na webovou analýzu, zkoumala vyhledávání uživatelů internetu. Co z jejího průzkumu vyplynulo?

  • Pouze 10% uživatelů použije při dotazování jedno slovo
  • Téměř třetina uživatelů používá při vyhledávání dvě slova
  • Další třetina již pokládá dotazy složené ze tří slov
  • 17% uživatelů zadává do vyhledávače čtyři slova

II. Nezapomínejte na název firmy

Mnoho firem se dopouští téměř smrtelného hříchu a při vytváření vlastních www stránek zapomínají na to nejdůležitější – název své firmy. Vloží si na svůj web krásné logo, ale zapomenou na to, že roboti vyhledávačů si název potřebují přečíst v textové podobě. Proto ve výsledcích vyhledávání uživatelé neobjeví to, po čem pátrají, i přesto, že znají přesný název firmy. Nezdá se vám to jako zbytečně nevyužitá šance? Znamená to, že jste právě ztratili zákazníka, který hledal přímo vás.

III. Vhodně používejte žargon

V odvětvích, kde se obchoduje mezi firmami, bývá dost často zavedeno určité názvosloví. Vy ve svém oboru určitě také používáte některé slovní výrazy, které normální smrtelník či laik nepoužije a které mohou být i nespisovné. Nebojte se žargonu! Využijte svých znalostí oboru a rozšiřte seznam klíčových slov pro své webové stránky.

IV. Neoptimalizujte příliš obecná slova

Příliš obecné klíčové fráze mají hned několik úskalí. Za prvé budete muset hodně bojovat, abyste dostali svoje www stránky na přední pozice. Zpravidla tato slova bývají hodně konkurenční. Za druhé jsou také méně rentabilní. Obecná slova vám na web stránky přivedou uživatele, kteří ještě pořádně nevědí, co hledají. Jakmile však vstoupí na váš web, hned si uvědomí, co nehledají a ve velké míře odejdou. Proto vám doporučujeme být konkrétní!

V. Využívejte všechny varianty slov

Vezměte si do ruky váš seznam klíčových slov a zamyslete se nad synonymy. Vypište si také slova podobného významu. Nakonec ještě nezapomeňte na homonyma – slova stejně znějící, která mají různé významy. Jako pěkný příklad bychom mohli uvést „šablony“. Lidé, kteří vyhledávají šablony, mohou chtít šablonu webu, dopisu nebo šablonu na zeď.

VI. Doplňte klíčové fráze o přídavná jména

Nebojte se při optimalizaci webu používat přídavná jména. V tomto případě nemáme na mysli přímo superlativy. Mnoho uživatelů hledá slevy („levné ledničky“), chtějí služby na míru („zakázkové šití“) a oceňují rychlé jednání („rychlá půjčka“).

VII. Využijte místní názvy a adresu

Pokud podnikáte lokálně, nesmíte zapomínat na místní názvy a ideálně rovnou do patičky vložit svoji adresu. Lidé nehledají kadeřnictví, ale určitě se shání po „kadeřnictví v Brně“. Buďte lokální a získejte pro svůj web návštěvníky, kteří jsou vám nejblíž.

 

Znáte ještě nějaké další triky, jak postupovat při volbě klíčových slov? Podělte se o ně s ostatními. A nezapomeňte si přečíst třetí díl našeho seriálu!

 

Související články: