SEO tipy 4 – kam s klíčovými slovy?

V minulých dílech našeho miniseriálu o SEO jsme se naučili, jak vybrat pro váš web ta správná klíčová slova, jak je ještě rozšířit a upravit a jaké užitečné nástroje pro jejich hledání a upravování použít. Nyní se konečně dostáváme k tomu, jak tato klíčová slova umístit tak, aby vašemu webu zajistila první pozice ve výsledcích vyhledávání.

I. URL stránky

Doména vašeho webu by především měla být jednoduchá a lehce zapamatovatelná. Dříve bylo důležité mít klíčová slova přímo v doméně, dnes už to tak úplně neplatí. Rozhodně to však není na škodu a pokud používáte více slov, oddělujte je pomlčkami.

II. Název a titulek stránky

Název a titulek jsou alfou a omegou stránky. Měli by co nejpřesněji popisovat obsah stránky a ideálně zahrnovat všechna nejdůležitější klíčová slova. Rozmezí 10 až 70 znaků je ideální délkou jak pro vyhledávače, tak pro uživatele.

III. Popis stránky

Můžete se setkat s tvrzením, že meta informace pro optimalizaci stránek již nemá žádný význam. Je sice pravda, že zaplnění popisu stránky klíčovými slovy ztratilo svoji původní hodnotu, na druhou stranu však např. Google používá tento popis pro výsledky vyhledávání. Díky popisu tedy můžete ovlivnit to, co uživatelé uvidí ve výsledcích vyhledávání a tím pomoci tomu, aby se rozhodli kliknout na vás a ne na konkurenci. Délka popisu by neměla překročit 200 znaků a ve Webnode jej najdete, stejně jako názevtitulek stránky, ve vlastnostech stránky.

Kde vyplnit název, titulek a metainformace stránky

Pole pro vložení názvu, titulku a meta informací  ve vlastnostech stránky

IV. Klíčová slova v textu

Klíčová slova v textu je třeba přirozeně rozmístit na stránce. Vyhledávače si všímají koncentrace klíčových slov v textu a shledají-li ji příliš vysokou, mohou váš web nemilosrdně penalizovat.  Vyhledávače také přiřazují různou hodnotu různým typům textu. Velmi důležité je umístění klíčového slova do nadpisu a případně podnadpisů stránky. Vhodné je také tučné písmo, odrážky a číslování. Všechny tyto prvky jsou pro vyhledávač o kus zajímavější než obyčejný odstavcový text.

V. Popisy obrázků

Narozdíl od textu, roboti vyhledávačů obrázek na vašem webu „nevidí“. Velmi jim tedy usnadníte práci, když obrázek popíšete. Ve Webnode lze přidat popisek ve vlastnostech obrázku – do políčka Alternativní text.

Pole pro vložení popisku obrázku „Alternativní text“ ve vlastnostech obrázku

 

Související články: