SEO tipy 5 – jak na linkbuilding

Linkbuilding čili budování zpětných odkazů je činnost, při které získáváte odkazy, které směřují na váš web. Je to jedna z dalších důležitých metod, jak zajistit zobrazení vašeho webu na vyšších pozicích ve vyhledávačích. Kde a jak získat zpětné odkazy a na co si dát pozor? V našem článku Jak na linkbuilding se to dozvíte.

Při získávání zpětných odkazů pamatujte na to, že důležitější než počet zpětných odkazů je kvalita stránky, která na vás odkazuje.  Čím kvalitnější stránka je a čím blíže má k vašemu oboru, tím víc se bude vyhledávačům web líbit. Naopak za velké množství odkazů z nekvalitních webů můžou být vaše stránky potrestány tím, že klesnou dolů ve výsledcích vyhledávání.

Jak získat zpětné odkazy?

Zpětné odkazy můžete získávat přirozenou cestou, kdy lidé na vaši stránku odkazují sami na základě zajímavého obsahu. Zpětným odkazům však také můžete sami pomoci následujícími kroky:

Registrace do katalogů

Na internetu existují tisíce katalogů. Je výhodné dobře zvážit, do kterých se zapíšete. Nevíte, který vybrat? Webnode nabízí registraci do ověřených lokálních či globálních katalogů. Více informací naleznete v administraci vašeho webu v sekci „Jak zvýšit návštěvnost vašeho webu?“ –  „Zaregistrujte váš projekt do Internetových katalogů“.

PR články

Ideálně můžete publikaci článků spojit s novinkou z oboru nebo zajímavou událostí. Do článků nezapomeňte přidat odkazy na váš web. Existují weby, které takové články sdružují. Zveřejnění je většinou zdarma, každým zveřejněním tak získáte zpětný odkaz. Můžete také oslovit specializované blogy či portály, které by téma vašeho článku mohlo zajímat.

Účast v diskusních fórech

Na Internetu se nachází mnoho diskuzních fór, která jsou zaměřena na nejrůznější témata. Začněte pravidelně přispívat a radit ostatním uživatelům.Ve většině těchto fór je navíc možnost přidat podpis, který bude obsahovat odkaz na vaši stránku. Získáte tak nejen zpětné odkazy, ale také budete budovat přirozenou autoritu v oboru.

Interní odkazy na vašem webu

Google bere v úvahu i odkazy v rámci vašeho vlastního webu. Proto je důležité zvážit používání odkazů mezi jednotlivými stránkami vaší prezentace. Při vytváření textových odkazů na vaše stránky v nich používejte relevantní klíčová slova, která jsou rovněž použitá na stránce, na kterou odkazujete. Také je výhodné domluvit se vašimi partnery či dodavateli na výměně odkazů.

Sociální sítě

Využíváte-li sociální sítě, rozhodně byste měli odkaz na váš web umístit na svém Twitter účtu nebo na váš profil na Facebooku.

Publikování v záložkovacích službách

Záložkovací služby jako linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk či digg.com vám zajistí nejen zpětné odkazy, ale také nové návštěvníky.

Nákup nebo výměna zpětných odkazů

Při nákupu nebo výměně zpětných odkazů byste si měli dát pozor na nákup velkého počtu zpětných odkazů nebo na automatické systémy pro výměnu odkazů – vyhledávače by vás mohli za takové praktiky potrestat. Inzerci nákupu a výměny odkazů naleznete např. na portále Webtrh.cz.

Už víte, jak na linkbuilding? Napadá vás ještě další způsob, jak získat zpětný odkaz? Napište nám o něm do komentářů.

 

Přemýšlíte o vytvoření vlastních www stránek?
Tvorba webu s Webnode je opravdu jednoduchá a navíc zdarma. Zkuste to ještě dnes!

 

Související články:

  • Dobrý den, co se týče těch PR článků, tak ty jsou samozřejmě velmi účinné, ale co se týče publikace, tak je to trochu problém. Existuje strašně moc webů s PR články, na kterých se dá publikovat, ale je jich tolik, resp. tolik článků, že je už ty lidi buď nestíhají číst, nebo to ani nestihnou zaregistrovat, že tam nějaký článek přibyl, to znamená, že Vám to moc návštěv na web nepřivede. A specializované weby, které mají vysokou návštěvnost Vám článek zdarma nepublikují…

  • Máte nějaký seznam kam dávat PR články ? Děkuji

  • Info
  • Rejnok

    PR články přátelé umístěné na free PR webech nemají dnes již smysl

  • Máte pravdu Rejnoku, s nástupem „Tučňáka“ se situace změnila a články na podobných stránkách by Vám mohly spíše uškodit než pomoc. Tak se to bohužel má se vším kolem SEO – podmínky se rychle mění a to, co platilo před pár měsíci, už neplatí.

    PR článek umístěný na kvalitním webu Vám ale pořád může pomoct. Jde o to odkazovat na Vaše stránky jenom z kvalitních stránek. Pokud nevíte, jak si ověřit, které stránky jsou dostatečně dobré, vyzkoušejte si tento nástroj:
    http://pagerank.jklir.net/ranky/

    Vojtěch Žák, tým Webnode