Výhody a nevýhody SEO a reklamy v Googlu

Konečně jste vytvořili stránku pro svoji společnost a nepochybně chcete, aby ji vidělo co nejvíce lidí. Když se ji ale pokoušíte najít v Googlu, zjistíte, že vaše stránka leží až na dvacátém místě, anebo ještě níž. Jak ji posunou nahoru? Buď se musíte naučit, jak optimalizovat web, nebo budete muset otevřít peněženku. V Google může být vaše webová stránka zobrazena na dvou místech – v klasických výsledcích vyhledávání, anebo v placené reklamě. Pojďte se podívat, jaké jsou výhody a nevýhody reklamy a SEO.

 

Jak optimalizovat web

Výsledky vyhledávání (v zeleně zarámovaném obrázku) jsou zobrazovány pod placenou reklamou (červeně zarámované obrázky). Na předních příčkách se objevují právě optimalizované stránky.

Zadáte-li do Google nějaké heslo, vyhledávač vám předně nabídne stránky té nejvyšší kvality, které s vyhledávaným heslem souvisí. Pokud chcete, aby v této přední nabídce byla i vaše stránek, naučte se, jak optimalizovat web.

 + Výhodou optimalizace pro vyhledávače (SEO) je, že vás nestojí žádné peníze. Vaše snaha bude mít dlouhodobý efekt.

Nevýhodou optimalizace je vleklá, pokračující aktivita. Musíte počítat s tím, že ani vaši konkurenti nezahálejí. Nějakou chvíli to potrvá, než se dostaví výsledky. Navíc, pokud si chcete zachovat a zlepšovat svoji pozici ve vyhledávačích, je nezbytné stránku optimalizovat pravidelně. Uvažujte o využití služeb specialistů, které se možná stanou důležitou položkou ve vašem rozpočtu.

 

Reklamní sdělení v Google – Google AdWords

Placená reklama (PPC = Pay Per Click, tj. platba za kliknutí) se v Google zobrazuje v prvních třech místech nahoře, podél pravé strany a někdy také dole na stránce. Pokud chcete mít svoje reklamní sdělení v Google, můžete si ho vytvořit v systému Google AdWords. Jaké jsou výhody a nevýhody reklamy?

+ Výhodou placené reklamy je, že je rychlejší, vašemu potenciálnímu zákazníkovi se zobrazí okamžitě. Na rozdíl od tradiční reklamy v tisku nebo televizi, platíte pouze za relevantní zákazníky, tj. ty, kteří na vaši reklamu klikli, ne za ty, kteří ji pouze viděli. Díky inzerci na Google snadno zaujmete lidi, kteří se dívají, která firma nabízí jaké produkty.

– Nevýhodou PPC je, že pokud zvolíte příliš obecná klíčová slova, při nichž se vaše stránka bude zobrazovat, cena reklamy se vyšplhá vysoko. Proto je nezbytné vaši kampaň vhodně uzpůsobit vašim potřebám. Navíc, když platnost reklamní kampaně vyprší nebo dojdou peníze z rozpočtu, okamžitě se přestane zobrazovat a vy ztratíte hodnotné zákazníky.

 Který způsob si vybrat?

Nejlepším řešením je zkombinovat obě metody. Své stránky byste měli pravidelně optimalizovat, a zároveň přidat na Google reklamu s vhodně zvolenými klíčovými slovy.

Zajímal by vás kurz zaměřený na optimalizaci pro vyhledávače (SEO), nebo na vytváření online reklamy s Google AdWords? Napište nám o tom do komentářů.

 

Přemýšlíte o vytvoření vlastních webových stránek?
Tvorba www stránek s Webnode je opravdu jednoduchá a navíc zdarma. Zkuste to ještě dnes!