Propagace na Facebooku a její přínosy pro vaši firmu

Jak určitě víte, známá značka přiláká více pozornosti než výrobek, o kterém nikdo nikdy neslyšel. Pokud tedy chcete mít úspěch, musíte rozšířit povědomí o své značce a o produktech či službách, které nabízíte. Jenže jak na to? Největší mediální sílu dnes drží v rukou sociální sítě. Pojďte se s námi podívat, jak funguje propagace na Facebooku a dalších sociálních sítích a jak s jejich pomocí získávat nové zákazníky  snadno a zcela zdarma! 

 

Každý podnikatel už dnes ví, že pomocí sociálních sítí může snadno přilákat nové zákazníky. Tyto sítě mají na své uživatele obrovský virální efekt a nutí je sdílet další a další informace. Co víc, ovlivňují i jejich obchodní rozhodnutí. Proto se vyplatí založit si pro svůj podnik či eshop Facebookovou stránku a využívat ji k propagaci své značky. Ale není to jenom Facebook, kdo k vám může přilákat další zákazníky. Podívejte se, jak můžete využít i takové sítě jako Twitter nebo Pinterest.

Jak využít různých sociálních sítí ke zvýšení svých zisků?

Poradíme vám, jak získat pozornost potenciálních zákazníků na třech nejužívanějších sociálních sítích světa. Nikdy nezapomeňte na to, v čem tkví jejich moc: v obrovské uživatelské síti kontaktů a ve schopnosti sdílet obsah mezi přáteli.

Propagace na Facebooku

Jelikož je Facebook téměř nejpoužívanější sociální sítí na světě, je to právě on, kdo vám dává největší příležitost přilákat nové zákazníky. Pomocí vizitky „Like box“ propojte Facebook se svým eshopem nebo webem a sdílejte všechny novinky se svými fanoušky. Zaujmout je můžete mnoha různými způsoby:

  • Pozvánkou, Událostí nebo i zajímavým textem ve vašem statusu. Můžete tak propagovat své produkty, informovat lidi o slevách, o vyhlášených soutěžích atd.
  • Díky funkci Otázky můžete uspořádat průzkum a zjistit, jak jsou lidé spokojeni s vašimi službami.
  • Můžete se svými fanoušky sdílet články, které jste publikovali na svém webu či eshopu, kupříkladu informace o změnách v prodejní době, o soutěžích atd.
  • Nebojte se nahrát obrázky do alba nebo na Facebookovou zeď. Ukažte svým fanouškům nové sbírky, předměty na prodej, nejoblíbenější zboží atd.
  • Na Facebook můžete vložit i video, kupříkladu s recenzí vašeho zboží, prezentaci vašich produktů apod.

Propagace na Twitteru

Pomocí  Twitteru můžete sdílet jenom krátké zprávy, takže nechte svoji fantazii vzlétnout do oblak a začněte tvořit krátké a chytlavé hlášky. Na Twitteru můžete publikovat stejné informace jako na Facebooku a k tomu ještě něco navíc. Stačí poslat zprávu, která obsahuje výzvu k určité akci, spolu s příslušným odkazem. Například: „Podívejte se na naše letní kolekce 2013!“, a přidejte k tomu odkaz na fotogalerii. A nezapomeňte retweetnout pozitivní komentáře a recenze svých produktů. Stejně jako facebookový likebox můžete mít na svých stránkách i vizitku Twitteru.

Propagace na Pinterestu

I když sociální síť Pinterest není zatím příliš známá, skrývá velký potenciál. Protože se více soustředí na vizuální stránku, představuje perfektní nástroj pro sdílení fotografií z vašeho eshopu a webu. Fotky jednotlivých produktů můžete distribuovat na speciálních „tabulích“, rozdělených například na nejpopulárnější položky, reklamní předměty atd. Přes Pinterest můžete se svými zákazníky a fanoušky sdílet celé tabule a oni zase mohou publikovat své názory nebo propagovat svůj oblíbený produkt mezi přáteli.

Rada na závěr: Nezapomeňte na Google+. Tato sociální síť je často přehlížená kvůli oblíbenému Facebooku, ale je to nástroj, s kterým je nutno počítat. Jen pomyslete na to, že počet jeho uživatelů přesáhl 400 milionů za pouhých 12 měsíců. Jen pro srovnání, Facebook potřeboval celé roky na získání 100 milionů uživatelů.