Google Trends: perfektní nástroj pro návrh klíčových slov

Google Trendy

O svých produktech a službách jistě víte všechno. Jakým způsobem je ale vaši zákazníci vyhledávají? Jsou to právě vhodně zvolená klíčová slova, která můžou rozhodnout o úspěchu či neúspěchu vaší marketingové strategie. Udělejte si průzkum a zjistěte, na jaká spojení ulovíte nejvíce zákazníků. Pojďte se naučit pracovat s novým a vylepšeným nástrojem pro návrh klíčových slov Google Trends.

1. Co je to nástroj pro návrh klíčových slov Google Trends?

Rozlučte se starým nástrojem Google Insights for Search. Místo něj přichází nové a lepší Google Trends, nástroj, který vám pomůže odhalit vzorce zákaznického chování napříč časem a prostorem. Nejenom, že vám ukáže, jak často jsou v různých částech světa vyhledávány jednotlivé výrazy, ale dokonce zkusí odhadnout, jak často budou vyhledávány v budoucnu. Výsledky zabalí do líbivého, snadno pochopitelného grafu. S jeho pomocí si budete moci vybrat klíčová slova, která přilákají největší množství zákazníků.

2. Hledanost klíčových slov

V Google Trendech můžete vyhledávat až 5 termínů najednou a navzájem je porovnávat. Nástroj vám zobrazí graf vyhledávání o objemu 100 bodů. Této hranice dosáhne jenom nejvíce vyhledávaný výraz v době svého největšího úspěchu. Ukazatele ostatních pojmů budou růst či klesat podle toho, jak velký o ně byl zrovna zájem.

Řekněme třeba, že chcete nabízet potravinové fólie vyráběné z inovativních a ekologicky šetrných materiálů. Pomocí jakých klíčových slov byste svůj podnik propagovali?

Každé slovo bude zastupováno jednou linkou, která bude růst či klesat podle zájmu o dané slovo.

Zájem v průběhu času ukazuje, jak často lidé vyhledávali vybraná slova 

Výsledky nám přináší zajímavé poznatky. Zatímco o slovo „přírodní“ je pořád velký zájem, „ekologický“ je v poslední době na ústupu, „udržitelný“ zrovna tak a o slovo „inovativní“ není skoro zájem. Proto by se slovo „udržitelný“ určitě mělo objevit mezi vašimi klíčovými slovy. Nejlepší klíčová slova vložte na ta nejdůležitější místa (tzn. do názvu stránky, popisu stránky a do identifikátoru), do názvů jednotlivých podstránek, do popisků u obrázků a do vaší PPC kampaně.

Google Trends vám na základě podrobné analýzy dokonce zkusí předpovědět, jak velký zájem bude o dané termíny v budoucnu. Stačí, když kliknete na tlačítko „Předpověď“ v pravém horním rohu.

Všechna data si můžete stáhnout do počítače, když rozkliknete ozubené kolečko vpravo nahoře a zvolíte „Stáhnout jako CVS“.

3. Regionální zájmy

Hledanost klíčových slov se liší stát ve státech, regionech i městech. Proto věnujte pozornost mapě světa pod grafem, která vám ukáže, kde byl o slova největší, kde nejmenší zájem. Porovnejte hledanost klíčových slov v jednotlivých oblastech a na základě těchto informací upravte nejenom klíčová slova, ale třeba i reklamní kampaň, nebo obsah svého webu.

Mapka vám ukáže, kde byl o vybraná slova největší, kde nejmenší zájem.

Mapka vám umožňuje zaměřit se i na konkrétní oblasti, nebo dokonce okresy, což využijí hlavně menší podniky orientované na lokální trhy. Čím sytější barva, tím větší zájem o zvolená slova.

Mapka je schopna zobrazit konkrétní státy, dokonce i územní celky.

4. Související dotazy

Hodit se vám bude i tabulka „Související dotazy“, kterou najdete vpravo od mapky. Ta vám ukáže nejčastěji vyhledávaná slova a slovní spojení, která nějak souvisí právě s vámi vybranými výrazy. Zaměřte se na slova, která jsou na vršku tabulky a využijte je k optimalizaci své reklamní kampaně, nebo obsahu své stránky.

 V tabulce se zobrazí nejčastěji vyhledávané pojmy, které nějak souvisí právě se slovy, které jste si zvolili.

5. Pokročilé vyhledávání

Některá klíčová slova mají příliš široký záběr, a pokud je neupřesníte, výsledky průzkumu vám nebudou k ničemu. Naštěstí můžete s pomocí různých interpunkčních znamínek vyhledávání specifikovat:

  • S pomocí svislé čáry | můžete hledat dva výrazy najednou (kupříkladu káva|čaj)
  • S pomocí závorek () můžete vyhledávat víceslovná spojení (například (černý čaj) )
  • Znaménko minus – vám umožní z vyhledávání vyloučit určité spojení (například pokud chcete pátrat po knihách, ale vyloučit z nich žánr fantasy, napíšete „knihy – fantasy“. Mezi slovy musí být mezera!)
  • Pokud použijete uvozovky „“, Google Trends vám vyhledají přesnou frázi (kupříkladu „čokoládový muffin“)

Google Trends mají k dispozici ohromné množství cenných dat, z nich ale musíte vybrat ta, která se vám budou k něčemu hodit. Proto vám doporučujeme upřesnit vyhledávané výrazy, jak jen to bude možné, předejdete tak zkreslení výsledků.

Začněte využívat Google Trends už teď. Zjistíte, že při tvorbě stránek, PPC reklamní kampaně, nebo třeba jen při pravidelné údržbě vašeho webu jsou k nezaplacení.

Už jste vyzkoušeli nástroj Google Trends? Jaké s ním máte zkušenosti?
 

Přemýšlíte o vytvoření vlastních stránek?
Tvorba webových stránek s Webnode je opravdu jednoduchá a navíc zdarma. Zkuste to ještě dnes!

  • Alny

    V texte máte chybu. Namiesto prvýkrát udržitelný má byť přírodní.

  • Ups, děkuji za upozornění, už to běžím opravit :) Vojtěch Žák, tým Webnode

  • Andrea

    Dotaz – Google uvádí pro hledání dvou výrazů normálná čárku mezi slovy „,“ (vyzkoušeno a funguje), vy uvádíte svislou čáru, v příkladu je lomítko (což jsou podle mého dva různé znaky a navíc ani jedno z nich nefunguje a nevyhledá nic), můžu se marketingové specialistky zeptat, jakto zkoušela? Díky :-)

  • Pěkný den, paní Andreo.
    V příkladu ve skutečnosti není lomítko, ale svislá čára, která se jako lomítko jeví proto, že je na text použitá kurzíva (schválně si zkuste text překopírovat do Wordu a vypnout kurzívu :)). Když do textu vložíte svislou čáru – která se v českém prostředí obvykle nepoužívá – můžete vyhledávat dva výrazy najednou (do relevantních výsledků budou zahrnuty vyhledávání jako „obchod s kávou a čajem“, v grafu se Vám ale samozřejmě zobrazí jenom objem vyhledávání). Když použijete normální čárku, výsledky Vám ukáží objemy vyhledávání pro každé slovo samostatně, nikoliv pro obě slova dohromady (tzn. v grafu budete mít dvě objemové čáry, nikoliv jen jednu).

    Snad jsem vše zvládl vysvětlit, skutečně se nejedná o jednoduchou záležitost. Kdybyste měla další otázky, určitě nám napište.
    S přáním pěkného dne, Vojtěch Žák, tým Webnode