Analyzujte konkurenci a udělejte ze svého e-shopu ráj zákazníků

Analýza konkurentů vám pomůžeNezáleží na tom, jestli jste ve světě online prodeje nováčci, nebo ostřílení veteráni. Pokud chcete být lepší než vaši konkurenti, musíte o nich vědět všechno. Snáze pak zoptimalizujete svůj eshop a zvolíte lepší obchodní strategii. Zároveň si snáze uvědomíte svoje slabiny a zlepšíte nabídku. V tomto článku se dozvíte, jak na analýzu konkurentů a co dělat, abyste se jim vyrovnali a překonali je.

Optimalizujte svůj eshop pro internetové vyhledávače

Množství zákazníků závisí na vaší viditelnosti na internetu. Pokud se váš internetový obchod ve vyhledávání Google nezobrazuje na první stránce, vaše šance na přilákání nových návštěvníků strmě klesají.

Projděte si klíčová slova

Zjistěte, jaká klíčová slova dopomohla vašim soupeřům k úspěchu. Na internetu je několik bezplatných nástrojů, které vám pomůžou s profesionální analýzou. V české prostředí můžete využít například Klíčová slova Google AdWords a Sklik.

Nástroj na vyhledávání klíčových slov Google AdWords

Prozkoumejte klíčová slova konkurentů pomocí chytrých online nástrojů

Dejte si pozor na popis stránky

Popis webové stránky ve výsledcích vyhledávání se obvykle shoduje s jejím úvodním textem. Najdete ho pod každým výsledkem ve vyhledávání. Pokud ho vaše stránka nemá, riskujete, že vyhledávače z vašeho webu vyberou náhodná slova. Chcete vědět, jaký text využívají vaše soupeři? Klikněte na stránku pravým tlačítkem myši a vyberete „Zkontrolovat prvek“. Hledejte frázi meta name=. V uvozovkách za rovnítkem najdete to, co potřebujete.

 Popis stránky

Nastavte si chytlavý popis stránky pro vyhledávače

Inspirujte se „call to action“ („výzva k akci“), které používají vaši soupeři. „Call to action“ jsou obvykle krátké fráze obsahující rozkaz nebo výzvu, která návštěvníka pobízí k nějaké akci – například „Kupte si hned teď!“, „Najděte perfektní dárek“, nebo „Udělejte ze svého mazlíčka hvězdu!“

Co je to hodnocení Alexa a jak ho můžete využít

Alexa je nezávislý servis monitorující návštěvnost internetových stránek. Všechny skenované stránky jsou speciálně ohodnoceny. Čím nižší je jejich číslo, tím vyšší je jejich důležitost. Podívejte se, jak se v Alexe umístili vaši konkurenti. Stačí, když do programu zadáte adresu jejich stránek, anebo si do prohlížeče nainstalujte Chrome nebo Firefox modul.

Prezentace a cena produktů

Někteří prodejci nabízejí konkurenční ceny, jiní sází na snadnost platby a rychlost doručení zboží, další zase zdůrazňují jedinečnost svých produktů. Co bude vaší tajnou zbraní a konkurenční výhodou?

Poměřte ceny konkurence

Měli byste vědět, jaké ceny mají vaši konkurenti. K tomu vám poslouží například stránky Heureka, Hledejceny nebo Zboží. Pokud sázíte na výhodné ceny, určitě exportujte své zboží do internetových vyhledávačů cen.

Popis produktů

Jedním z nejdůležitějších pravidel marketingu je prezentovat své produkty co nejjednodušším a nejúdernějším způsobem. Hodně internetových obchodníků si zakládá na vizuální prezentaci a dobrém popisu produktů. Všimněte si jejich strategie. Používají pouze jeden, anebo více obrázků produktu? Jak jej popisují? Získávají zákazníky pomocí reklamy, konkurenčních cen, nebo časově omezených výrazných slev?

Platby a doručení

Všechno musí být naplánované do posledního detailu. Představte si sebe sama v kůži člověka, který ještě nikdy přes internet nenakupoval. Musíte mu jasně a jednoduše vysvětlit, co má dělat, jinak hrozí, že k nákupu nikdy nedojde. Podívejte se, jaké platební metody využívají vaši soupeři, a zamyslete se i nad tím, jaké výhody a nevýhody vám přinese, když zákazníkům nabídnete doručování zboží zdarma.

A pamatujte: žijeme v dynamickém světě. Trh se stále mění. Proto pravidelně sledujte své soupeře, optimalizujte svůj obchod podle měnících se podmínek trhu a vybudujte si základnu věrných zákazníků, kteří se k vám budou pravidelně a rádi vracet.

 

Teprve přemýšlíte, že byste rádi spustili vlastní e-shop?
Založení internetového obchodu s Webnode je opravdu rychlé a snadné, svůj shop můžete mít již dnes!