Záruka na zboží se mění, připravte na to své eshopy

Způsob reklamace zboží se už brzy změní. Dotkne se to jak kamenných, tak internetových obchodů. Výrobky budou mít i nadále dvouletou záruku, ale kupující ji bude moci uplatnit, pouze pokud byly vady na produktu už při jeho koupi. Pojďte se podívat, co dalšího se změní od 1. ledna 2014 a upravte podle toho obchodní podmínky svých e-shopů.

Záruka na zboží i bez dokladu

Vaši zákazníci budou mít od nového roku nárok na reklamaci zboží z vašeho eshopu i bez písemného dokladu. Stačí, když bude záruční lhůta uvedena na obalu produktu, nebo v reklamě.

Domácí opravy

Pokud se budou chtít zákazníci vyhnout zdlouhavé reklamaci, budou si moci výrobek opravit sami. Když vám potom dodají doklady za nakoupený materiál, musíte jim je proplatit. Je to výhodné pro obě strany: vy ušetříte na výdajích za přepravu, zákazník zase nemusí čekat 30 dní na reklamaci.

Nárok na vrácení zboží se změní

Zákazník bude mít nárok na výměnu zboží jedině za předpokladu, že závadu nejde opravit, ani vyměnit poškozenou součástku. Případně mu můžete nabídnout i slevu nebo vrácení zboží, ale rozhodnutí bude na něm.

Reklamace zboží už nebude samozřejmostí

Pokud zákazník používal výrobek déle než 6 měsíců, musí vám dokázat, že závada byla na výrobku, už když si ho kupoval. Jinak máte právo reklamaci zboží odmítnout.

Vracení zboží z internetových obchodů

Uvedené změny se budou týkat jak kamenných obchodů, tak eshopů. Nárok na vrácení zboží z internetových obchodů do 14 dnů bez udání důvodu ale zákazníkům zůstane.

Se všemi uvedenými změnami musíte počítat až od příštího roku, máte tedy dost času na přípravu. Připravte svůj internetový obchod na změnu a až k ní dojde, nezapomeňte na ni upozornit i své zákazníky.

 

Chcete si založit vlastní e-shop?
Vytvoření e-shopu s Webnode je opravdu rychlé a snadné, svůj internetový obchod můžete mít již dnes!