Jak zjistit, zda je vaše reklama v Googlu efektivní?

Google Adwords - reklamní systém

Pokud máte reklamu na Googlu, jste určitě zvědaví, jestli se skutečně zobrazuje mezi výsledky vyhledávání. V následujícím návodu vám ukážeme, jak si můžete sami kontrolovat počet přístupů na váš web, aniž byste ovlivnili výsledky reklamy vlastním vyhledáváním na Googlu.

Proč nevyhledávat reklamy v Googlu „ručně“?

Dříve, než se dostanu k samotnému návodu, vám chci vysvětlit, proč je důležité nevyhledávat si reklamní texty sami ve vyhledávači. Co přesně říká Google:

  1. „Vyhledáváte-li výrazy, které spouštějí zobrazení vaší reklamy, zbytečně načítáte zobrazení bez odpovídajících prokliků. To může snížit míru prokliku a omezit frekvenci potenciálního zobrazování reklamy.“ V podstatě říkáte Googlu, že nemá vaši reklamu zobrazovat.
  2. „Pokud budete vlastní reklamy opakovaně vyhledávat ve vyhledávání Google, aniž byste na ně klikali, mohou se tyto reklamy zcela přestat zobrazovat. Je tomu tak proto, že systém Google zastaví zobrazování reklam, o nichž se domnívá, že zůstávají bez odezvy.“ Může se tedy stát, že se reklama přestane zobrazovat nejen vám, ale i vašim potenciálním zákazníkům.

Nyní víte, jak to nedělat. Jak tedy zjistíte, kolik lidí na váš web přišlo?
Abyste viděli počet přístupů, je nutné udělat 2 základní kroky.

  1. Vložit si na web kód Google Analytics.

Je možné nechat si od Googlu vygenerovat speciální sledovací kód a ten přidat za lomítko cílového odkazu v každém reklamním textu. Sledovací kód si můžete vyrobit zde. Důležitými položkami v kódu pro snadnou orientaci v Google Analytics jsou „Zdroj kampaně“, „Médium kampaně“ a „Název kampaně“.

Google AdWords tutoriál

Vytvořený sledovací kód vložte do reklamního textu za lomítko domény v cílové adrese url

Po dvou dnech od spuštění reklamy uvidíte ve vašem účtu GA nové údaje o počtu prokliků vašimi potenciálními zákazníky.

Klikněte v levém menu na Zdroje návštěvnosti >> Zdroje >> Vyhledávání >> Kampaně, kde se vám zobrazí zcela nový graf. Ve sloupečku „Kampaň“ pod grafem pak uvidíte nový název kampaně (v našem příkladu adwords_webnode, vy si jej zvolíte podle sebe při vytváření sledovacího kódu).

Správné a jasné pojmenování kampaní oceníte především tehdy, budete-li mít spuštěných více reklamních kampaní.

Tip: Sledovací kód lze vložit do jakéhokoliv odkazu na váš webu, který chcete detailně sledovat v Google Analytics.

 

Google AdWords tutorial

Pro zobrazení údajů z reklamy na Googlu klikněte v levém menu na „Kampaně“

 

Nezapomeňte, že údaje z AdWords se mohou mírně lišit od údajů, které uvidíte ve vašich statistikách Google Analytics.

Měřte, jak byla reklama úspěšná

Stanovte si, co je vaším cílem. Může to být například dokončení objednávky, zhlédnutí videa, či odeslání formuláře. Nastavte tento cíl v GA a uvidíte, jakou měrou příchody z placené reklamy vedly ke splnění vašich cílů. Cenné údaje vám pomohou ke spočítání ROI (Return on investment = návratnosti vašich investic), což je jeden z nejdůležitějších ukazatelů každého podnikání.

Pokud jste si objednali vytvoření reklamní kampaně a máte specifické cíle, sdělte to před spuštěním reklamy vašemu osobnímu AdWords specialistovi, který ji bude moci lépe zacílit. Můžete s ním také zkonzultovat, jak ještě více vylepšit váš web.

Pomohl vám tento článek k lepší orientaci ve výsledcích placených reklam? Podělte se s námi o své výsledky!

  • jindra divis

    clanek je uzitecny, vyborna prace, pisete, ze pecujete o italskou komunitu a prosim neznte osobu, ktera by mela zajem pro nas pracovat v oblasti SEO optimalizace pro vyhledavac Google.ro ? ( rumunstina ) dekuji jindradivis@yahoo.com

  • Dobrý den, pane Divisi,

    moc děkujeme za pochvalu, jsme rádi, že pro Vás byl článek užitečný :).

    V současnosti bohužel osobu, která by pro Vás mohla pracovat v oblasti SEO optimalizace pro vyhledávač Google.ro, neznám. Věřím ale, že se přímo tu v diskuzi někdo objeví :).

    SEO optimalizaci můžete případně provádět i sám, pomohou Vám s tím předchozí návody zde na našem blogu: http://blog.webnode.cz/category/seo-a-socialni-media/

    Dagmar Mašková,
    tým Webnode