Příběh úspěšných: dobrý vztah je základem úspěšného obchodu

Úspěšný web danielsmid.cz

Sebelepší produkt neprodáte, pokud se k zákazníkovi nebudete chovat jako k sobě rovnému. Lektor a bývalý obchodník Daniel Šmíd si to dobře uvědomuje. „Mnohdy jsem prodal produkt i bez toho, abychom se bavili o jeho ceně,“ říká. „Jenom proto, že jsem věděl, jak se chovat.“

Daniel ŠmídV současnosti Daniel vyučuje oblékání a korektnímu chování a zároveň pracuje jako stylista a konzultant v krejčovství. Všichni obchodníci se mohou mnohému naučit jak od něj, tak z jeho webové stránky. Danielovu webovou stránku najdete na adrese www.danielsmid.cz. Kromě toho, že mu pomáhá propagovat jeho semináře, je i perfektní osobní vizitkou, která potenciálním zákazníkům říká všechno podstatné.

Dnes se živíte jako lektor, ale co jste dělal původně?

Mezi lety 1991 a 1998 jsem pracoval v zahraničí jako obchodník. V těch letech jsem si také poprvé uvědomil, že často nezáleží na tom, co lidem nabízím, ale na tom, jak se k nim chovám. Mnohdy jsem produkt prodal i bez toho, abychom se bavili o jeho ceně. Mezi obchodníkem, odběratelem a dodavatelem je vztah a ten často rozhoduje o tom, jestli obchod uzavřete nebo ne. Vztah se buduje podle toho, jak se k sobě chováte, podobně jako v rodině a partnerství.

Co je nejdůležitější pro budování správného vztahu k zákazníkům a k druhým všeobecně?

Korektní chování jako celek je podle mě mnohem důležitější než etiketa samotná.

Způsob oblékání adekvátní dané situace. A potom vaše image, první dojem, který vyvoláte. Ten vzniká kombinací korektního chování, nonverbální komunikace a oblékání.

Jak jste se dostal k tomu, co děláte dnes?

Kolem mě se pohybuje hodně lidí, kteří školí druhé. Zeptal jsem se jich, jak se člověk stane lektorem. Odpověděli mi: „umíš něco lépe než druzí a umíš jim to předat.“ Na první seminář jsem si troufl jenom s těmito dvěma informacemi a zjistil, že mě to naplňuje. Uvědomil jsem si, že toužím po tom, aby mi lidi naslouchali. Těší mě to mnohem vice než jakékoliv dárky.

Daniel Šmíd přednáší

Daniel Šmíd školí na projektu Brilliant Brain

U Webnode máte mnoho webových stránek, mimo jiné své osobní stránky www.danielsmid.cz. Proč jste se rozhodl je vytvořit?

Když jsem připravoval první seminář, potřeboval jsem profesionální prezentaci, přes niž bych lidem předal důležité informace. Nechtěl jsem jim jenom poslat e-mailovou zprávu nebo textovku. Musel jsem říct „detaily naleznete na mé stránce“. Vytvářel jsem ji při práci, potřeboval ji mít rychle hotovu a chtěl jsem si ji udělat sám. Proto jsem si vybral nástroj, který mi to umožnil a to byl právě Webnode.

Moc dobře pracujete s formální úpravou textu. Kde jste se tomu naučil?

Neučil jsem se tomu vůbec, jenom jsem do textů přetavil svoji kreativitu. Představil jsem si stránku, která se má dobře číst. Bylo mi řečeno, že co se má dobře číst, musí být černé na bílém. Černá mi přišla hodně prudká, proto jsem ji zmírnil do šedé. Chtěl jsem, aby ve stránce byla jistá dynamika. Vím, že jedna z výrazných kombinací je červeno-bílo-černá, proto jsem k textu přidal červenou, ale zmírnil její tón na bordó.

Jak propagujete svoji stránku?

Mám svůj blog, na kterém shromažďuji pár myšlenek o stylu a individualismu. Na blogu nechci lidem kázat, jak se mají oblékat, ale nabídnout jim pár zajímavých myšlenek.

Potom nepravidelně posílám e-maily na svoji databázi kontaktů. Jsou to mé osobní kontakty na lidi, s nimiž jsem se setkal. Očekávají ode mě určité know-how, sem tam nějaký námět, názor, a také pozvánky na mé akce.

blog daniel smid

Na webu Daniela Šmída naleznete i jeho blog s užitečnými radami v oblékání

Na první stránce nabízíte zdarma ke stažení e-book o oblékání.

Je na stránkách něco přes rok. Dávám tak návštěvníkům najevo, že předtím, než po nich budu něco chtít, pro ně mám malý dárek. Vyměňuji ho s nimi za kontakt. Můžu tak s lidmi, kteří měli o stránku a e-book zájem, nenásilnou formou komunikovat i nadále.

Máte pocit, že vám web pomáhá?

Určitě. Moje stránky vyjadřují mě samotného. Chci být přehledný, jasně strukturovaný a kromě pár mužských tajemství nechci mít žádné tajemství ve vztahu ke svým zákazníkům a fanouškům.

Máte se svou stránku také zajímavý příběh? Pochlubte se v komentářích!

  • Ahoj pracuji jako Marketérka pro Německou firmu. Pracuji z domova přes PC. Kontaktuji firmy a nabízím produkt, který maximálně zvýší propagaci firem a tím i větší zakázky a vyšší výdělky, proste velice kvalitni reklamu. Pracuji bez jakékoliv investice. Vše vysvětlím. Hledám k sobě další co chtějí mít finančně svobodný život a bavi je prace na PC. Ivana Turko

  • Marie

    Dobré odpoledne paní Turko,
    pokud je ještě platná nabídka., tak mám zájem o bližší informace. Předem Vám děkuji Marie Váňová

  • Petr Vavřinec

    Tak jo. Přečetl jsem si dva články z tohohle webu. V jednom se to hemžilo superlativy, jak Webnode podpoří Vaše podnikání (autor R. Cortez, abychom si všimli přesahu Webnode přes hranice). Ve druhém se Daniel Šmíd odhaluje a samozřejmě neopomene Vojtechovi Žákovi, autorovi článku, ozřejmit fakt, že Webnode byla ta skvělá platforma pro jeho úspěch. I bych jim to věřil, kdybych pak neklikal na odkazy s dalšími články příslušných autorů. V obou případech totiž ta skvělá platforma končí na Page not found!!!!! UPS.

  • Dobrý den, pane Vavřinče,
    děkuji za zpětnou vazbu – obecně bych ke článkům starším několik let doporučil přistupovat kriticky – informace v nich již nebudou aktuální a může se také stát, že několik let staré odkazy nebudou funkční.
    V tuto chvíli také provozujeme úplně jiný editor, než před dvěma roky, procházíme dalším vývojem.
    Pokud na nás máte nějakou otázku, či hledáte inspiraci, napište nám prosím na „podpora@webnode.cz“.
    Roman, tým Webnode