Web měsíce: Rocking Booking – koncerty přímo u vás doma

Výběrová online ochutnávka rockových talentů pro opravdové hudební gurmány – to je web agentury Rocking Booking, nový vítěz soutěže web měsíce.Pojďme spolu odstartovat koncert přímo na vaší obrazovce nebo rovnou objednat vystoupení oblíbenců přímo do vašeho města!

Michal Pavlíček mladší není jen, jak možná správně tušíte, syn legendárního českého kytaristy Michala Pavlíčka. Je také majitelem hudební agentury Rocking Booking, zastupující známé hudební skupiny a zajišťující kompletní servis spojený s hudební produkcí včetně vytvoření hudby na zakázku. K prezentaci takovéto agentury širší veřejnosti však bylo zapotřebí také nový web. Proto se pan Pavlíček spojil s nezávislým externistou Janem Boušou, který již měl v této oblasti zkušenosti, a vznikl tak web rocking.cz – plný zábavy a skvělé muziky!

Úvodní stránka webu rocking.cz

Úvodní stránka webu rocking.cz

Jak uvádí jeho tvůrce Jan Bouša, na samotném počátku bylo nejdůležitější nalézt ten pravý název k vytvoření značky a dobrého jména celého projektu. „Správné jméno je velice důležité. Michal původně přišel se záměrem pojmenovat agenturu Moc Art. Nicméně pak jsem objevil Brand Name Creator, který mě inspiroval i k jiným návrhům, včetně výsledného Rocking Booking, které nad původním nápadem nakonec zvítězilo,“ popisuje Jan Bouša. Potřebujete i vy inspiraci pro svoji novou značku? Stačí v Brand Name Creatoru vyplnit klíčová slova a kliknout na „Generate Brand Names“.

Získejte inspiraci k vytvoření nové značky

Získejte inspiraci k vytvoření nové značky

Šaty dělají člověka i web

Jako šablonu stránek agentury Rocking Booking zvolil pan Bouša jednu z nejnovějších responzivních šablon Nevia. V ní je veškerý obsah automaticky zpracován tak, aby jej bylo možné pohodlně prohlížet na všech typech zařízení, včetně mobilních telefonů a tabletů. „Na stránkách tak neexistuje obsah, který by se na smartphonu nedal správně a pohodlně zobrazit. A nemusím k tomu již nic sám programovat,“ komentuje Jan Bouša.

Šablona také umožňuje velmi jednoduše změnit obrázek na pozadí. Snadno tak dosáhnete zcela originálního vzhledu. Pan Bouša do pozadí vložil autentickou fotografii z koncertu – stačí tak jediné kliknutí a jste vtaženi přímo do „kotle“! „Vybral jsem takové pozadí, které souvisí s tématem webu a zvyšuje tak jeho atraktivitu,“ vysvětluje tvůrce stránek.

Obrazový rozcestník

Najděte i vy ten správný název pro vaši firmu

Jan Bouša ale na webu využívá i další originální grafické prvky. Pozornost upoutá zejména koláž obrázků zastupovaných skupin přímo na hlavní straně webu. Každý z nich po kliknutí odkazuje na konkrétní stránku dané skupiny. Díky tomu se mohou návštěvníci webu snadno orientovat a rychle získat přesně ty informace, které je zajímají. Vložte si i vy do obrázků odkaz.

Spojení se značkou Rocking Booking a profesionální identifikační prvek v neposlední řadě zajišťuje také vlastní favicon – malý obrázek zobrazovaný v záložce internetového prohlížeče. Máte už také svou faviconu?

Obsah je král

Obsah webu Rocking.cz je přehledně rozdělen do sedmi stránek. Naleznete mezi nimi kalendář akcí, reference, cenovou poptávku i kontakt. Srdcem všeho je ale stránka „Koho zastupujeme“ s přehledem všech zastupovaných uskupení.  Každou podstránku poté Jan Bouša upravil tak, aby fungovala jako jedinečná vizitka konkrétní skupiny. Vždy ji uvádí fotografie nebo video přizpůsobené šířce celého sloupce stránky. „Chtěl jsem, aby videa přitáhla co nejvíce pozornosti, proto jsou hned nahoře a krásně velká,“ vysvětluje. Chcete-li také upoutat své návštěvníky videem ve velkém rozlišení, ale nevíte jak na to, poradí vám náš předchozí tip.

Za videi následuje krátké povídání s informacemi o skupině a bohatá fotogalerie. „Do textů jsem také přidal různé citáty, zvýrazněné tagem <quotebox> . Skvěle text oživují,“ sdílí svůj tip Jan Bouša.

Zvýraznění části textu

S quote boxy texty ožívají

Na konce stránek pak Jan Bouša umístil nejdůležitější prvek celého webu – tlačítko s odkazem na objednávkový formulář vystoupení. „Právě díky těmto na míru sestaveným formulářům nemá web jen funkci přehledné výstavní galerie zastupovaných interpretů. Pořadatelé festivalů, ale i jiní návštěvníci na něm mohou rovnou objednat vystoupení skupiny. To usnadňuje majiteli agentury Michalu Pavlíčkovi všechnu práci a komunikaci s klienty,“ popisuje Jan Bouša.

Objednávkový formulá

Formuláře můžete libovolně upravovat

To se mi líbí!

Spojení s fanoušky na webu zajištují tlačítka sociálních sítí, a to dokonce dvojího druhu. „K prezentaci celé agentury využívám tlačítka sociálních sítí hned na úvodní stránce. Své fanoušky ale samozřejmě mají i zastupované kapely. Proto jsem do zdrojového kódu popisu každé z nich vložil také jejich vlastní tlačítko „To se mi líbí“. Díky tomu se mohou návštěvníci spojit přímo s fanouškovskou stránkou konkrétní kapely,“ uvádí pan Bouša.

Tlačítka sociálních sítí

Vlastní tlačítko sociálních sítí má i každá ze zastupovaných kapel

Přehled o konání koncertů zase zajišťuje kalendář Google, který pan Bouša vložil přímo na web. Vložte si takový i vy a informujte návštěvníky o veškerém dění!

Zábava nekončí

Webové stránky byly spuštěny teprve nedávno a stále se ještě rozšiřují. „Aktuálně pracujeme na co nejlepší optimalizaci webu pro vyhledávače. Objednávky se ale již hrnou a kalendář se plní. Brzy také plánujeme rozšíření činnosti agentury ve formě zastupování Pražského Výběru. Na stránky tak přidáme i jeho prezentaci,“ komentuje nakonec plány agentury Jan Bouša.

Pořád je tedy na co se těšit!

Chcete se také zúčastnit soutěže web měsíce? Stačí nám poslat svůj tip na web-mesice@webnode.cz!

 

Přemýšlíte o vytvoření vlastních webových stránek?
Tvorba www stránek s Webnode je opravdu jednoduchá a navíc zdarma. Zkuste to ještě dnes!

  • Karolina

    Ta koláž obrázků na titulce fungujících jako odkazy vypadá super – můžete prosím poradit, jak to udělat, aby se po najetí myši na obrázek zobrazil název (text) jako právě v tomto případě? Děkuji moc…

  • Dobrý den, Karolino,

    díky za dotaz. Konkrétně v případě webu Rocking.cz byly obrázky vloženy s pomocí HTML kódu, který právě toto zajišťuje. K získání takového kódu je však zapotřebí znalost programování, přímo v našem systému takovou aplikaci bohužel nemáme.

    Popis obrázku po najetí myší ale můžete zajistit také pomocí tzv. „alternativního textu“. Jak a kam jej vyplnit vám poradí náš starší článek zde: http://blog.webnode.cz/2012/06/rychly-tip-nazvy-obrazku-%E2%80%93-pomoc-pro-vase-seo/?utm_source=jak_optimalizovat_obrazky&utm_medium=link&utm_campaign=blog_cz

    Ať se podaří :) !

    Dagmar Mašková,
    tým Webnode